Dlaczego warto posiadać terminal płatniczy na myjni

Bezdotykowe myjnie samochodowe powstają głównie wzdłuż najważniejszych ciągów komunikacyjnych i w pobliżu sklepów sieciowych. Z kolei myjnie automatyczne zlokalizowane są głównie przy stacjach benzynowych. Łączy je to, że kierowca może samodzielnie wybrać program. Jeżeli zaś chodzi o płatność, to:

  • Na myjniach bezdotykowych klient z reguły musi posiadać monety o określonym nominale. Najczęściej potrzebne są monety 2- i 5-złotowe. Oznacza to, że kierowca musi przed wyjazdem na myjnię upewnić się, że posiada odpowiednią liczbę monet lub skorzystać z automatu rozmieniającego.
  • Na myjniach automatycznych, które znajdują się w obrębie stacji paliw, klient musi dokonać płatności przy kasie. Z reguły oznacza to stanie w kolejce – kasjerzy nie tylko przyjmują płatność za paliwo, ale również sprzedają dostępne na stacji produkty i usługi.

Jak działają terminale samoobsługowe na myjni?

Można też inaczej – dziś coraz popularniejsze są płatności zbliżeniowe na myjniach bezdotykowych i myjniach automatycznych.

Jak umożliwić klientowi taką płatność?

Terminal na myjni to rozwiązania samoobsługowe, przyjmujące postać głównie tzw. słupków płatniczych. Dzięki nim klient może zapłacić za skorzystanie z myjni kartą płatniczą, bez podchodzenia do kasy czy szukania monet w portfelu. Dla kierowcy to spora oszczędność czasu.

Jak działa terminal samoobsługowy na myjni? Analogicznie jak terminale płatnicze wykorzystywane w punktach handlowo-usługowych. Aby umyć samochód, kierowca musi jedynie wybrać program, a następnie go opłacić. Płatność odbywa się bezdotykowo – wystarczy zbliżyć kartę debetową lub kredytową do czytnika NFC. Gotówka nie jest potrzebna, a przeprowadzenie transakcji zajmuje kilka sekund. Dzięki funkcjonalności, jaką są płatności zbliżeniowe na myjniach bezdotykowych, klient może niemal od razu przystąpić do mycia auta.

Mimo że na myjniach bezdotykowych słupki płatnicze wciąż nie są regułą, to na stacjach benzynowych pojawiają się ich coraz więcej. W praktyce są one znane wielu kierowcom, szczególnie tym, którzy nie są zainteresowani ofertą sklepu znajdującego się na terenie stacji benzynowej.

Dlaczego warto umożliwić płatność kartą na myjni – zalety terminali

Płatności zbliżeniowe na myjniach bezdotykowych czy automatycznych to duże udogodnienie dla klienta, ale również spore korzyści dla właściciela. Jakie zalety płyną z wykorzystania terminali samoobsługowych na myjniach samochodowych? Korzyści jest wiele, a do najważniejszych należy zaliczyć:

Możliwość zwiększenia dochodów

Terminal samoobsługowy na myjni przekłada się na większe dochody. Powód jest prosty – klienci, którzy z reguły nie wożą ze sobą gotówki, pojadą umyć auto tam, gdzie będą mogli zapłacić kartą płatniczą. Według organizacji płatniczych terminale na myjni oznaczają zwiększenie obrotu nawet o 30 proc. Wyższe niż dotychczas dochody są głównym powodem, dla którego właściciel myjni powinien rozważyć wdrożenie terminala samoobsługowego.

Zwiększenie bezpieczeństwa

Terminal samoobsługowy na myjni to inwestycja w bezpieczeństwo – nie ma obawy, że nieuczciwi klienci skorzystają z usługi bez jej opłacenia. Przed umyciem samochodu kierowca musi dokonać płatności kartą. Polskie ePłatności umożliwiają przeprowadzenie transakcji przy użyciu kart z chipem, paskiem magnetycznym i zbliżeniowych.

Zminimalizowanie ryzyka utraty gotówki

Monety łatwo zgubić przy opróżnianiu automatu zamontowanego na myjni samochodowej. Jeżeli kierowcom zostanie udostępniona płatność kartą na myjni, to ryzyko utraty gotówki zostaje ograniczone do minimum. Dodatkowo przedsiębiorca może rzadziej opróżniać automat z monetami. To z kolei oznacza oszczędność zarówno pieniędzy, jak i czasu poświęcanego na obsługę myjni.

Ograniczenie kosztów przekazywania środków do banku

Po opróżnieniu z gotówki automatów zlokalizowanych na myjni właściciel musi udać się z pieniędzmi do banku, aby wpłacić je na rachunek bankowy. Z reguły oznacza to koszty – przedsiębiorca traci paliwo i czas. Na etapie transportu środków do banku może też dojść do ich utraty. Płatności zbliżeniowe na myjniach bezdotykowych eliminują konieczność podejmowania takich czynności.

Budowa wizerunku nowoczesnej firmy

Przyzwyczajenia kierowców zmieniają się z czasem. Aby myjnia bezdotykowa czy automatyczna była postrzegana przez jej użytkowników jako nowoczesna, powinna posiadać terminal samoobsługowy. Wdrożenie tych urządzeń na myjni pomaga budować wizerunek nowoczesnej firmy – wprowadzenie nowych form płatności oznacza podniesienie atrakcyjności myjni w oczach potencjalnych klientów.

Jaki powinien być terminal na myjni?

Terminale dla myjni sprawiają, że te punkty stają się w pełni zautomatyzowane. Czym wyróżniają się terminale montowane na myjniach bezdotykowych i automatycznych? Przede wszystkim są one samoobsługowe. Ich użycie nie wymaga kwalifikacji – terminal jest intuicyjny w obsłudze. Wykonanie płatności za wybrany program mycia zajmuje zaledwie kilka sekund, co jest wygodne dla klienta. Przy wdrożeniu płatności bezgotówkowych należy jednak pamiętać o kilku kwestiach. Jeżeli myjnia bezdotykowa ma umożliwiać płatność kartą, to przy wyborze urządzenia należy zwrócić uwagę:

Na to, aby terminale na myjni były odporne na działanie czynników atmosferycznych

Najpopularniejsze terminale przeznaczone na myjnie bezdotykowe to słupki płatnicze. Nie zawsze muszą one być umieszczone pod zadaszeniem i z tego względu powinny być wykonane z materiałów odpornych na działanie czynników atmosferycznych i środowiskowych. Znaczenie ma też solidność. Mimo że myjnie bezdotykowe czy automatyczne są monitorowane, to może się zdarzyć, że staną się one obiektem wandalizmu.

Na to, aby terminale płatnicze były dostosowane do potrzeb właściciela myjni

Polskie ePłatności zapewniają zarówno gotowe rozwiązania programistyczne, jak i rozwiązania dedykowane właścicielom myjni. Przedsiębiorca, który ma dodatkowe potrzeby, powinien je zgłosić na etapie składania zapytania o współpracę. Dzięki temu będzie mógł otrzymać informację, czy terminal będzie mógł zostać dostosowany do jego indywidualnych wymagań.

Na to, aby terminale samoobsługowe na myjni umożliwiały płatność przy użyciu różnych kart

Nie każdy klient preferuje płatności zbliżeniowe. Dlatego terminale samoobsługowe na myjni powinny umożliwiać płatność różnymi kartami płatniczymi, np. z chipem czy z paskiem magnetycznym. W ten sposób z oferty myjni samoobsługowej będą mogli skorzystać klienci, którzy w portfelu posiadają różne rodzaje kart płatniczych.

Nowoczesne rozwiązania płatnicze pozwalają przedsiębiorcy na zachowanie konkurencyjności i oszczędność zarówno pieniędzy, jak i czasu. Montaż terminali samoobsługowych na myjniach samoobsługowych i automatycznych po prostu się opłaca

Zamowterminal - Poradniki

Skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej

Klikając w przycisk „Zamów rozmowę” oświadczam, że zapoznałem się z polityką prywatności i informacją o Administratorze danych

Chcę porozmawiać z Doradcą

Chcę porozmawiać z Doradcą - Modal

Chcę poznać ofertę

Chcę poznać ofertę