Obsługa terminala
1
Jakie elementy karty należy sprawdzać przy transakcji?
Podczas realizacji transakcji konieczne jest sprawdzenie: daty ważności karty, zgodności podpisu na karcie z podpisem złożonym przez posiadacza karty na potwierdzeniu (jeśli karta jest na podpis), oznak ewentualnego naruszenia. Zalecenia mogą nie obowiązywać w wypadku kart mikroprocesorowych obsługiwanych z użyciem czytnika chipów oraz kart bezstykowych.
2
Co oznacza komunikat „Zadzwoń do COA” pojawiający się na terminalu?
Jeśli podczas przeprowadzania transakcji, na terminalu wyświetla się komunikat: "Zadzwoń do COA", oznacza to, iż transakcja wymaga autoryzacji głosowej przez bank wydawcę karty. W związku z tym należy skontaktować się z Centrum Obsługi Akceptanta tel. (17) 859 69 70. Bank poprosi klienta o podanie danych osobowych, które umożliwią jego identyfikację. Bank może udzielić następujących odpowiedzi:
- Zgoda na przeprowadzenie transakcji (pracownik Centrum Obsługi Akceptanta przekaże kod autoryzacji, który należy wprowadzić ręcznie na terminalu).
- Odmowa dokonania transakcji (oznacza brak zgody banku klienta na dokonanie transakcji).
- Żądanie zatrzymania karty.
3
Co to jest numer POS ID?
Numer POS ID (zwany również TID) to unikalny numer identyfikacyjny przypisany do określonego terminala, znajdujący się na każdym wydruku z terminala (w lewym górnym rogu pod adresem punktu). Podawanie tego numeru podczas każdorazowego kontaktu z COA skraca oraz upraszcza realizację zgłoszenia.
4
Jaki rodzaj papieru należy zakupić, aby uzyskać poprawną jakość wydruków potwierdzenia transakcji?
Konieczny jest papier termo-czuły (termiczny).
- Dla terminali Ingenico - wymiary rolki: szerokość 57 mm, długość 15 metrów,
- Dla terminali Verifone, model Vx 510 - wymiary rolki: szerokość 57mm, długość 30 metrów,
- Dla terminali Verifone, model Vx 670 - wymiary rolki: szerokość 57mm, długość 15 metrów.
5
Gdzie można zakupić papier do terminala?
Papier termiczny do terminala można nabyć w większości sklepów papierniczych oraz z artykułami biurowymi. PeP nie dostarcza papieru do Akceptantów.
6
Terminal nie wydrukował zamknięcia dnia? Jak uzyskać kopię?
Wystarczy wybrać przycisk „Kopia" z ekranu startowego. Jeśli terminal automatycznie zamknął dzień, zostanie wtedy wydrukowana kopia Zamknięcia Dnia.
7
Czy konieczne jest drukowanie przez terminal Raportu Zamknięcia Dnia nawet, gdy nie było sprzedaży?
Tak, jest to konieczne i nie ma możliwości wyłączenia tej opcji. Jest to potwierdzenie dla Akceptanta, że wszystkie transakcje z terminala zostały rozliczone i że jest on gotowy do pracy.