Witamy w świecie nowoczesnych płatności bezgotówkowych!
Podstawowe informacje dotyczące fuzji Polskich ePłatności z NeoTU
20 grudnia 2017 r., z chwilą dokonania wpisu w Krajowym Rejestrze Sądowym, nastąpiło prawne połączenie Centrum Rozliczeń Elektronicznych Polskie ePłatności S.A. („PeP”) ze spółką NeoTU sp. z o.o. („NeoTU”), której PeP jest wyłącznym udziałowcem od czerwca 2017 r.
Spółka Polskie ePłatności jest następcą prawnym, przejmującym wszystkie prawa i obowiązki wynikające z umów łączących dotychczas NeoTU z kontrahentami i partnerami. Umowy zawarte z NeoTU lub przeniesione na NeoTU z Kolporter pozostają w mocy i nie wymagają podpisywania żadnych aneksów.
Zmiana ta ma wyłącznie charakter formalny i nie wymaga podejmowania jakichkolwiek działań.
Moment fuzji prawnej obu spółek rozpoczyna proces operacyjnego łączenia dwóch części organizacji. Do momentu przepięcia terminali na systemy Polskich ePłatności zapewniamy, że wszystkie usługi dostarczane przez dawne NeoTU, nadal będą funkcjonować na dotychczasowych zasadach, a bieżąca obsługa koordynowana będzie z poziomu oddziału w Kielcach. Zmianie nie ulegają zatem dotychczasowe numery telefonów infolinii technicznej, jak również dane opiekunów biznesowych.
1
Jaki jest cel przyłączenia NeoTU do PeP?
Celem połączenia PeP i NeoTU jest stworzenie nowoczesnej polskiej firmy o komplementarnych usługach oraz produktach, mającej ambicję kreowania trendów na polskim rynku usług płatniczych, bazującej na kompetencjach obu podmiotów.
2
Jak ma przebiegać fuzja, kto kogo przejmuje?
Połączenie obu podmiotów polega na wstąpieniu przez PeP we wszystkie prawa i obowiązki wynikające z umów, których stroną było NeoTU, na mocy art. 494 § 1 Kodeksu spółek handlowych.
Od 1 czerwca 2017 r., PeP był wyłącznym wspólnikiem NeoTU, posiadającym 100% udziałów w spółce. Z dniem fuzji prawnej, dotychczasowy podmiot NeoTU przestaje formalnie istnieć, a PeP przejmuje ogół praw i obowiązków NeoTU oraz cały jego majątek, celem budowania nowoczesnego gracza w branży płatności elektronicznych, bazującego na kompetencjach obu podmiotów.
3
Czy zmieniają się dane i adres korespondencyjny?
- Dla klientów NeoTU, stroną umowy staje się:
Centrum Rozliczeń Elektronicznych Polskie ePłatności spółka akcyjna z siedzibą w Tajęcinie, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Rzeszowie, XII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347131, o kapitale zakładowym 34 451 475 zł, w całości wpłaconym, posiadająca NIP 8133611149, REGON 180523400
Adresem do korespondencji jest adres dawnego NeoTU, ponieważ obsługa umów realizowana jest przez Oddział w Kielcach:
Centrum Rozliczeń Elektronicznych Polskie ePłatności S.A. – Oddział w Kielcach
Ul. Zagnańska 61
25-528 Kielce
- Dla Klientów PeP nie zmienia się ani adres strony umowy, ani adres korespondencyjny PeP.
4
Jak nazywa się firma, która przejęła NeoTU i stała się stroną umów dotychczasowej spółki NeoTU?
Centrum Rozliczeń Elektronicznych Polskie ePłatności S.A.
5
Czy muszę podejmować jakikolwiek działania w związku z fuzją prawną?
W dniu fuzji prawnej, czyli w momencie połączenia prawnego spółek, PeP - jako spółka przejmująca - wstępuje w ogół praw i obowiązków, wynikających z umów, których stroną było dotychczas NeoTU. Przejęcie praw i obowiązków wynika z art. art. 494 § 1 KSH, stąd nie zachodzi potrzeba podejmowania jakichkolwiek dodatkowych działań przez Klientów.
6
Czy coś ulega zmianie dla Klientów związanych dotychczas umową z NeoTU?
Fuzja prawna ma charakter formalny. Z operacyjnego punktu widzenia, na dzień fuzji prawnej, Klienci nie zauważą żadnej zmiany w funkcjonowaniu organizacji.
Zmianie ulega podmiot wystawiający fakturę. Będą wystawiane przez Centrum Rozliczeń Elektronicznych Polskie ePłatności S.A. Oddział w Kielcach.
Moment fuzji prawnej obu spółek rozpoczyna proces operacyjnego łączenia dwóch części organizacji. Do momentu przepięcia terminali na systemy PeP zapewniamy, że wszystkie usługi dostarczane przez dawne NeoTU nadal będą funkcjonować na dotychczasowych zasadach, a bieżąca obsługa koordynowana będzie z poziomu oddziału w Kielcach. Zmianie nie ulega zatem dotychczasowy numer telefonu infolinii technicznej +48 (41) 367 85 55, jak również dane opiekunów biznesowych.
7
Jaki numer infolinii obowiązuje dotychczasowych Klientów NeoTU po fuzji?
Numer obsługi dla dotychczasowych Klientów NeoTU pozostaje bez zmian:
+48 (41) 367 85 55
8
Gdzie i przez kogo prowadzona jest obsługa dotychczasowych Klientów NeoTU?
Realizacja umów podpisanych przez NeoTU lub przeniesionych na NeoTU z Kolporter ma miejsce w dotychczasowej lokalizacji, czyli w Kielcach, pod adresem:
Centrum Rozliczeń Elektronicznych Polskie ePłatności S.A. – Oddział w Kielcach
Ul. Zagnańska 61
25-528 Kielce
Tel. +48 (41) 367 85 55
Dane do opiekunów biznesowych nie uległy zmianie – wszystkie maile wysyłane na dotychczasowe adresy, dotrą do adresatów wiadomości, jednak odpowiedź realizowana będzie już z nowej domeny, jaką jest @pep.pl
9
Na jakich zasadach Klienci będą współpracować z podmiotem, który przejął NeoTU?
Zasady współpracy nie ulegną zmianie w związku z fuzją prawną. Opiekunowie biznesowi będą nadal głównym źródłem informacji, co do szczegółów operacyjnych, realizowania potrzeb Klientów i reagowania na ewentualne problemy.
10
Czy zmienią się numery telefonów i adresy mailowe pracowników NeoTU?
Numery telefonów wszystkich pracowników pozostaną bez zmian. Maile również będzie można wysyłać na ten sam adres, jednak odpowiedź otrzymają Państwo ze skrzynki z domeną @pep.pl
11
Czy zmieniają się numery kont do wpłat oraz numer konta, z którego dostaję przelew za wykonane transakcje?
Wszystkie numery kont pozostają bez zmian.
12
Gdzie mogę zgłaszać problemy związane z funkcjonowaniem terminala?
Obsługa związana z terminalami pozostaje bez zmian. Wszelkie usterki lub nieprawidłowości w funkcjonowaniu terminali prosimy zgłaszać pod dotychczasowym numerem infolinii technicznej: +48 (41) 367 8555.
13
Czy mogę używać nadal oznaczeń z logo NeoTU?
W momencie fuzji prawnej nie muszą być podejmowane żadne kroki. W momencie przepięcia terminali na systemy PeP, podczas odwiedzin placówki przez serwisanta, usunięte zostaną stare materiały z logo NeoTU oraz zastąpione nowymi, z logo PeP.
14
Jakie skutki w dalszej perspektywie niesie połączenie PeP i NeoTU?
Ze względu na nadal odrębne sposoby procesowania transakcji, najważniejszym celem stało się jak najszybsze połączenie operacyjne obu organizacji oraz ujednolicenie oferty produktów i usług, aby móc sprostać oczekiwaniom ze strony Klientów. Po połączeniu systemów informatycznych, Klienci zyskają nowe możliwości i dostęp do wielu nowoczesnych usług, w tym między innymi:
- liczne integracje z systemami sprzedażowo-magazynowymi i kasami fiskalnymi, dzięki którym proces sprzedaży zostanie usprawniony poprzez eliminację błędów kasjerskich oraz automatyzację i skrócenie czasu przyjmowania płatności,
- internetową, logowaną Strefę Klienta, ze stałym dostępem do faktur, raportów, materiałów instruktażowych i marketingowych, z możliwością samodzielnego definiowania promocji i akcji lojalnościowych, umieszczania treści marketingowych na wydrukach z terminala, pobierania formularzy i dodawania nowych usług,
- liczniejsze grono konsultantów w Centrum Obsługi Akceptanta służące całodobowym wsparciem, 7 dni w tygodniu, również w niedziele i święta,
- rozszerzoną paletę produktów terminalowych, zwiększających korzyści przedsiębiorstwa, a wśród nich m.in.:
- DCC - przyjmowanie płatności w walucie karty użytkownika, dzięki czemu koszty akceptacji kart zagranicznych można zredukować nawet do zera!
- Cashback - wypłata gotówki podczas zakupów, usługa zmniejszająca koszty obsługi gotówki w sklepie, z dodatkową gratyfikacją od każdej transakcji!
- MOTO – możliwość przyjmowania płatności bez fizycznego użycia karty – tak ważna np. dla sklepów internetowych,
- Obsługa kart podarunkowych oraz kart flotowych,
- Liczne programy lojalnościowe,
- Nowoczesne terminale światowych producentów - oprócz terminali stacjonarnych i przenośnych, PeP posiada w ofercie terminale mobilne i samoobsługowe, dostosowane do specyfiki prowadzonej działalności.