Dlaczego agencja ubezpieczeniowa powinna posiadać terminal? Płatności bezgotówkowe dla agenta ubezpieczeniowego

Terminal płatniczy to norma

Niemal każdy przedsiębiorca chce dziś iść z duchem czasu i wychodzić naprzeciw potrzebom i wymaganiom swoich klientów oraz kontrahentów. Nie inaczej jest w naszym kraju, gdzie właściciele firm wprowadzają wiele innowacyjnych rozwiązań u siebie. Jednym z nich jest terminal płatniczy, za pomocą którego wykonanie operacji finansowej jest prostsze, niż kiedykolwiek.

Terminal płatniczy – po co?

Na wstępie warto w skrócie wyjaśnić, czym dokładnie jest terminal płatniczy. To urządzenie fiskalne, które obsługuje transakcje bezgotówkowe. Mowa przede wszystkim o płatnościach kartami, kodami BLIK, ale także telefonami wyposażonymi w odpowiednią technologię. Jak się bowiem okazuje, co potwierdzają liczne badania statystyczne, Polacy coraz częściej odchodzą przy płatnościach od tradycyjnej gotówki właśnie na rzecz elektronicznych form uiszczania opłaty. Ponadto, terminal jest wygodnym narzędziem także dla samego przedsiębiorcy. Niemal każdy jest bowiem połączony z systemem sprzedaży w danej firmie, w którym gromadzi się wszystkie niezbędne dane o zawartych transakcjach. Dzięki temu właściciel działalności gospodarczej ma wgląd do kompleksowych raportów i nie tylko.

Kto korzysta z terminali?

Terminale płatnicze to świetne urządzenia, szczególnie w obecnych czasach, gdy obowiązuje konieczność zachowania dystansu społecznego. Terminal jest w pewnym sensie uproszczoną formą kasy fiskalnej, a przy tym każdy tego rodzaju sprzęt posiada odpowiednie zabezpieczenia chroniące zarówno interesy sprzedające, jak i klientów. Ważne jest to, aby wybrać taki, który obsługuje karty od wszystkich dostawców i ze wszystkich banków funkcjonujących na polskim rynku. Terminale sprawdzają się nie tylko w większych biznesach, ale także w niewielkich firmach, w których występuje niski obrót. Sprzęt taki dostępny jest już niemal w każdym sklepie, supermarkecie oraz w innych punktach, w których świadczone są usługi lub handluje się towarem.

 

Terminal płatniczy dla agenta ubezpieczeniowego

Nie dziwi więc fakt, że kartą czy telefonem zapłacimy już za przesyłkę dostarczoną przez kuriera czy pocztę, a także w mobilnych punktach sprzedaży. Terminal staje się powoli już nie tylko świetnym narzędziem i udogodnieniem dla obu stron transakcji, ale koniecznością. Bardzo często bywa bowiem tak, że klient nie posiada przy sobie gotówki. Jeśli przedsiębiorca nie jest w stanie zaoferować płatności bezgotówkowej, najczęściej traci takiego klienta. W praktyce oznacza to zmniejszenie konkurencyjności na rynku, a co za tym idzie – spadek przychodów w całym biznesie. Terminal posiada także coraz więcej osób zajmujących się sprzedażą ubezpieczeń. W dalszej części tekstu wyjaśniamy, dlaczego agent ubezpieczeniowy powinien mieć terminal?

Dlaczego agent ubezpieczeniowy powinien mieć terminal?

Można byłoby odwrócić pytanie: dlaczego agent ubezpieczeniowy powinien mieć terminal i zadać następujące: a dlaczego nie miałby posiadać? Przede wszystkim agenci pracują w terenie, rzadko bywają w biurze. Oczywiście nie należy generalizować, ale obecnie dobry agent to taki, który wychodzi do klientów. Tylko w ten sposób jest w stanie sprostać wymaganiom rynku i sporej konkurencji, która jest w tej branży. Terminal będzie świetnym rozwiązaniem dla agentów, którzy podpisują umowy w domach klientów lub działają w kilku oddziałach danej firmy w różnych miastach i podróżują między nimi. Każda płatność będzie wówczas księgowana w ramach jednej działalności i tego samego konta, choć oczywiście nie oznacza to, że jeden terminal płatniczy u agenta ubezpieczeniowego to norma. Bywa bowiem tak, że w każdej siedzibie czy oddziale można mieć osobne urządzenie. Wszystko zależy od potrzeb danego przedsiębiorcy.

Zalety płatności bezgotówkowych w agencji ubezpieczeń

Ważnym aspektem przemawiającym na korzyść terminali płatniczych jest oszczędność nie tylko czasu, lecz także pieniędzy. Większość operatorów czy też dostawców takich urządzeń nie pobiera opłat za ich użytkowanie. Terminal można na początku wydzierżawić, a w wielu przypadkach zamiast stałej opłaty przedsiębiorca uiszcza wyłącznie prowizję od każdej transakcji. Wybierając optymalne dla siebie urządzenie należy zwrócić uwagę właśnie na koszt jego utrzymania, a także wszelkie dodatkowe opłaty. Najczęściej każdy z operatorów przygotowuje indywidualną ofertę, którą tworzy na podstawie wywiadu z właścicielem danej firmy. Może wówczas pytać w szczególności o roczne i miesięczne obroty, sprzedaż netto, jak szeroki asortyment posiada przedsiębiorca itp.

Jaki powinien być terminal płatniczy dla agenta ubezpieczeń?

Terminal dla agenta ubezpieczeniowego – jaki kupić? Na czym jeszcze warto skupić się jeśli chodzi o płatności bezgotówkowe w agencji ubezpieczeń? Terminal dla agenta powinien być przede wszystkim kompaktowy, a więc jak najmniejszy i wygodny w użyciu, ale i przy przemieszczaniu się z nim. Nikt nie chce bowiem nosić w torbie sprzętu dużych gabarytów. Ponadto, konieczne jest to, aby urządzenie obsługiwało wszelkiego rodzaju płatności, także zbliżeniowe czy przy wykorzystaniu kodów BLIK, ponieważ coraz większa liczba klientów korzysta z tych metod. Terminal musi być także szybki i posiadać wszelkie zabezpieczenia, które chronią dane obu stron, a szczególnie klienta. Na rynku istnieje ogromny wybór urządzeń do płatności bezgotówkowej, dlatego warto porównać jak najwięcej z nich i wybrać optymalne rozwiązanie dla swojego biznesu. W razie wątpliwości, można skorzystać z porady i szkolenia u samego dostawcy tego typu urządzeń, który z pewnością dobierze odpowiednie rozwiązanie.

Zamowterminal - Poradniki

Skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej

Klikając w przycisk „Zamów rozmowę” oświadczam, że zapoznałem się z polityką prywatności i informacją o Administratorze danych

Chcę porozmawiać z Doradcą

Chcę porozmawiać z Doradcą - Modal

Chcę poznać ofertę

Chcę poznać ofertę