Terminal płatniczy dla gastronomii – poznaj korzyści płynące z umożliwienia płatności bezgotówkowych w kawiarni lub restauracji

Podmioty gospodarcze funkcjonujące w takich branżach jak właśnie gastronomia, aby przetrwać na rynku, muszą iść z duchem czasu i wychodzić naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów. Konkurencja bowiem nie śpi, a przespanie odpowiedniego momentu na rozwój przez samego przedsiębiorcę, może wiązać się ze sporymi stratami. Jednym z rozwiązań pozwalających na dostosowanie swojej działalności gastronomicznej do aktualnych potrzeb rynku jest zapewnienie szybkiej, bezpiecznej i wygodnej formy płatności. 

Terminal płatniczy w gastronomii – po co?

Terminal w gastronomii to obecnie niemal standard. Trudno jest wyobrazić sobie dobrze prosperującą restaurację czy kawiarnię bez tego rodzaju urządzenia. Można nawet powiedzieć, że terminal płatniczy w restauracji jest urządzeniem niezbędnym do jej rozwoju. Dlaczego? Według licznych badań statystycznych, nasi rodacy z roku na rok coraz mocniej przekonują się do płatności bezgotówkowych. Mowa oczywiście o wszelkiego rodzaju kartach płatniczych, kodach BLIK czy telefonach wyposażonych w odpowiednią technologię i aplikację. Z tego też powodu płatność kartą w gastronomii stała się normą, do której muszą dostosować się przedsiębiorcy funkcjonujący w tej branży.

Terminal dla restauratora – co warto wiedzieć

Terminal w restauracji czy też terminal płatniczy w kawiarni pozwala zwiększyć obrót, a także powoduje, że klienci patrzą na dany lokal z większym zaufaniem i chętniej go odwiedzają. Dowiedziono już wielokrotnie, że im więcej form płatności są w stanie zaoferować przedsiębiorcy, tym lepiej odbierani są przez konsumentów. Klient chce mieć swobodę wyboru między różnymi metodami płatności. Niektórzy preferują gotówkę, inni z kolei dla własnego komfortu lub wręcz z przyzwyczajenia płacą BLIK-iem. Płatność kartą w restauracji nie dziwi już nikogo, a brak takiej możliwości może zrazić klientów, którzy zdecydują się na skorzystanie z usług konkurencji – oferującej transakcje bezgotówkowe.

Dlaczego w gastronomii warto umożliwić płatności bezgotówkowe?

Terminal płatniczy dla restauratora to jedno z kluczowych narzędzi przy prowadzeniu biznesu. Większość z nas nie nosi już w portfelu gotówki, lecz wyłącznie kartę płatniczą. Do niewątpliwych zalet płatności bezgotówkowych należy brak jakichkolwiek formalności, ich prostota, szybkość, a także wygoda. Żadna ze stron nie traci bowiem cennego czasu i energii, wystarczy kilka sekund i transakcja zostaje sfinalizowana.

Ponadto, klient ma od razu wgląd w historię swojego rachunku bankowego połączonego z kartą, co umożliwia mu kontrolowanie na bieżąco swoich wydatków. Terminal w kawiarni czy restauracji jest także wygodny dla samego przedsiębiorcy, urządzenie to bowiem robi wszystko automatycznie, a połączone ze specjalnym systemem fiskalnym umożliwia doglądanie stanu konta, przeprowadzonych operacji itd. w czasie rzeczywistym.

Stacjonarny czy mobilny – jaki powinien być dobry terminal do restauracji?

Nie ma jednej i oczywistej odpowiedzi na tego rodzaju pytanie. Wszystko zależy bowiem od potrzeb samego przedsiębiorcy, wielkości obrotu, a także charakteru prowadzonego biznesu. W przypadku restauracji czy kawiarni z odbiorem na miejscu najlepiej sprawdzi się terminal stacjonarny, który będzie obsługiwany przez sprzedawcę. Jeśli z kolei mówimy o lokalach oferujących możliwość dowozu jedzenia lub restauracjach o dużej kubaturze i obsłudze kelnerskiej naturalnym rozwiązaniem będzie terminal mobilny. Dzięki niemu kelnerzy będą mogli obsługiwać klientów bezpośrednio przy stoliku, w tym się z nimi rozliczyć. Najlepiej jednak wybrać oba rodzaje urządzeń, co zwiększy możliwości transakcyjne.

Zalety i wady posiadania terminala w kawiarni

O wielu plusach już wcześniej wspomniano. Największe to oczywiście szybkość przeprowadzenia takiej operacji finansowej, jej wygoda, a także to, że pracownicy nie zawsze muszą angażować się w cały proces. Wiele kawiarni czy restauracji ma tak skonfigurowane terminale płatnicze, że klienci są w stanie samodzielnie z nich korzystać. Najlepszym rozwiązaniem jest naturalnie transakcja zbliżeniowa lub za pomocą telefonu. Niemal każdy terminal dostępny obecnie na rynku obsługuje wszystkie możliwe karty płatnicze, dlatego nie ma obaw, że któryś operator zostanie odrzucony. Niewielką wadą terminali jest czasem to, że nie działają poprawnie lub operatorzy transakcji albo bank mają jakąś awarię. Sytuację te należą jednak do rzadkości i zazwyczaj nie trwają długo.

Terminal dla kawiarni – czy warto?

Oczywiście, że tak. Każda szanująca się restauracja czy kawiarnia powinna oferować swoim klientom płatności bezgotówkowe, a aby było to możliwe, konieczne jest nabycie odpowiedniego terminala płatniczego. Warto korzystać z usług zaufanych, doświadczonych i sprawdzonych dostawców takich urządzeń, a także wiązać się umowż wyłącznie z posiadającymi dobrą opinię operatorami płatności.

Jeśli przedsiębiorca spełni wszystkie formalności i zachowa odpowiednią ostrożność przy zakupie lub wypożyczeniu terminala, może być pewny, że tego typu sprzęt pozytywnie wpłynie na jego biznes. Wielu klientów zastanawia się jeszcze, czy płatności poprzez terminal są w pełni bezpieczne. Często słyszy się bowiem o wycieku danych czy też kradzieżach z kont bankowych. W praktyce jednak terminal jest bardzo bezpiecznym narzędziem, które posiada stosowne zabezpieczenia i dzięki temu jego użytkownik może spać spokojnie.

Zamowterminal - Poradniki

Skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej

Klikając w przycisk „Zamów rozmowę” oświadczam, że zapoznałem się z polityką prywatności i informacją o Administratorze danych

Chcę porozmawiać z Doradcą

Chcę porozmawiać z Doradcą - Modal

Chcę poznać ofertę

Chcę poznać ofertę