Terminal u fryzjera – odkryj zalety płatności bezgotówkowych w salonie fryzjerskim

Terminal płatniczy u fryzjera wciąż nie jest sprawą oczywistą. Lokalne salony fryzjerskie z reguły proponują klientom tylko jedną formę uregulowania rachunku – płatność gotówką. Tymczasem jest co najmniej kilka powodów, dla których płatność kartą u fryzjera powinna być standardem.

Dlaczego salon fryzjerski powinien umożliwiać klientom płatności bezgotówkowe?

 Do najważniejszych atutów płatności bezgotówkowych zaliczyć trzeba: zwiększenie obrotów, pozyskanie nowych klientów i bezpieczeństwo.

Terminal dla fryzjera a zwiększenie obrotów

Liczby nie kłamią – przedsiębiorcy udostępniający klientom płatności bezgotówkowe mają wyższe obroty niż właściciele punktów handlowo-usługowych, w których można płacić jedynie gotówką. To duża szansa dla przedsiębiorców planujących na przyszłość i chcących wyprzedzić konkurencję. Ponieważ w branży fryzjerskiej wciąż dominuje płatność gotówką, to salony wprowadzające płatności bezgotówkowe mogą być dzięki temu bardziej konkurencyjne.

Zwiększenie liczby stałych klientów – i co za tym idzie – wyższe dochody – pozwalają rozwijać firmę. Właściciel salonu fryzjerskiego może zacząć myśleć o otwarciu kolejnego punktu, a w przyszłości także o stworzeniu know-how i zaoferowaniu franczyzy osobom szukającym pomysłu na intratny biznes.

Terminal u fryzjera a pozyskanie nowych klientów

Z raportu Narodowego Banku Polskiego wynika, że Polacy coraz częściej płacą kartą płatniczą zamiast gotówką – tylko w IV kwartale 2019 r. przeprowadzono 1,7 mld transakcji kartami płatniczymi o łącznej wartości 211 mld zł. Terminal płatniczy u fryzjera to sposób, aby przyciągnąć do swojego salonu fryzjerskiego klientów, którzy preferują płatności bezgotówkowe i tym samym całkowicie zrezygnowali z noszenia przy sobie gotówki.

Warto dodać, że w dobie pandemii COVID-19 to właśnie płatność bezgotówkowa była najbardziej pożądaną formą regulowania rachunku za zakupy czy usługi. Według raportu Związku Banków Polskich w II kwartale 2020 r. transakcje gotówkowe kartami (np. wypłaty z bankomatów, operacje cashback) stanowiły tylko 8,2 proc. ogółu transakcji.

Płatność kartą u fryzjera a kwestie bezpieczeństwa

Uregulowanie rachunku w sposób bezgotówkowy zajmuje średnio zaledwie 27 sekund. Jednak płatność kartą u fryzjera jest nie tylko szybka i wygodna, ale również bezpieczna. Kwestię bezpieczeństwa można rozpatrywać zarówno z punktu widzenia przedsiębiorcy, jak i klienta.

Dla przedsiębiorcy płatność kartą oznacza, że nie musi codziennie wozić utargu do banku – środki są księgowane na wskazanym rachunku bankowym, do którego właściciel firmy ma dostęp z poziomu aplikacji czy bankowości internetowej.

Z kolei klient nie musi wypłacać środków z bankomatu i nosić ze sobą gotówki. W rezultacie ryzyko zgubienia posiadanych przy sobie pieniędzy czy ich kradzieży zostaje ograniczone do minimum.

Jaki terminal sprawdzi się u fryzjera?

Nie wszyscy fryzjerzy oferują usługi wyłącznie w salonie – niektórzy równolegle proponują mobilne usługi fryzjerskie, czyli świadczone w domu konsumenta. Aby budować bazę stałych klientów, wielu właścicieli salonów fryzjerskich decyduje się na wdrożenie programu lojalnościowego. Specyfikę pracy fryzjera warto wziąć pod uwagę przy wyborze terminalu płatniczego.

W jakie funkcje powinien być wyposażony terminal płatniczy w salonie fryzjerskim? Najlepiej, aby był on: połączony z urządzeniem fiskalnym, mobilny i wyposażony w oprogramowanie umożliwiające generowanie kuponów rabatowych.

Kasoterminal iPOS w salonie fryzjerskim

Polskie ePłatności oferują swoim partnerom kasoterminal iPOS, czyli urządzenie fiskalne i terminal płatniczy w jednej obudowie. Wybierając ten terminal płatniczy, właściciel zakładu fryzjerskiego nie musi kupować dwóch osobnych urządzeń, może natomiast – zgodnie z przepisami – ewidencjonować każdą zrealizowaną usługę. Kasoterminal iPOS to nowoczesne urządzenie, które umożliwia jednak znacznie więcej niż tylko fiskalizację i bezgotówkowe opłacenie usługi – właściciel salonu dane sprzedażowe może przesłać zarówno na komputer stacjonarny, jak i urządzenia mobilne.

Terminal płatniczy w salonie fryzjerskim w postaci kasoterminalu przyda się także wówczas, jeżeli salon – obok usług – oferuje również produkty przeznaczone do pielęgnacji włosów. Za zakup profesjonalnych kosmetyków klient może również zapłacić online.

Mobilny terminal płatniczy u fryzjera

Terminal w salonie fryzjerskim może być również terminalem mobilnym. To tzw. mPOS, czyli urządzenie stworzone z myślą o potrzebach małych i średnich przedsiębiorców. Na takie rozwiązanie powinni zdecydować się właściciele salonów fryzjerskich, którzy oferują także strzyżenie czy farbowanie włosów poza salonem, pod wskazanym przez klienta adresem. Czym wyróżniają się mobilne terminale płatnicze?

Główna różnica sprowadza się do wymiarów urządzenia. Mobilny terminal w salonie fryzjerskim jest mniejszy, dzięki czemu bez trudu można go przenosić w dowolne miejsce. Pod względem funkcjonalności te urządzenia nie różnią się od tradycyjnych terminali – klienci mogą płacić na różne sposoby, w tym także zbliżeniowo.

Terminal płatniczy dla fryzjera a program lojalnościowy

Aby przyciągnąć do siebie nowych klientów, a także utrzymać relacje z dotychczasowymi, wielu fryzjerów decyduje się wprowadzić program lojalnościowy. Najprostsze programy polegają na zbieraniu naklejek (pieczątek) na karcie stałego klienta (karta może być też bezimienna).

Można też inaczej – terminal płatniczy w salonie fryzjerskim umożliwia generowanie kuponów rabatowych dla wybranej grupy klientów. Rozwiązanie to ma sporo zalet.

Wykorzystując terminal płatniczy, można stworzyć spersonalizowany program lojalnościowy. Właściciel salonu fryzjerskiego, któremu zależy na intensywnym rozwoju, może przeanalizować zainteresowanie ofertą i na tej podstawie zaproponować klientom zniżki. Innym rozwiązaniem jest nagradzanie za lojalność tych klientów, którzy w salonie bywają najczęściej.

Jak realizowane są płatności bezgotówkowe w salonie fryzjerskim?

Można wskazać kilka powodów, które powstrzymują fryzjerów przed tym, aby zakupić terminal płatniczy. Dla fryzjera przeszkodą może brak wiedzy o tym, jak realizowane są płatności oraz mylne przeświadczenie o wysokich kosztach korzystania z tych urządzeń.

Płatność kartą u fryzjera nie różni się niczym od płatności realizowanych w innych punktach handlowo-usługowych. Procedura wygląda następująco: akceptant (właściciel salonu fryzjerskiego) sprzedaje usługę i pobiera za nią opłatę. Aby doszło do blokady środków na rachunku bankowym klienta, wykonane muszą zostać następujące czynności:

  • zapytanie autoryzacyjne – za pośrednictwem terminala płatniczego jest ono wysyłane do agenta rozliczeniowego, a ten z kolei przekazuje je do wydawcy instrumentu płatniczego,
  • autoryzacja lub jej brak – informacja od wydawcy karty jest przekazywana do agenta rozliczeniowego,
  • przekazanie wyniku autoryzacji – agent rozliczeniowy poprzez terminal informuje osobę przyjmującą płatność o zgodzie na blokadę środków lub odrzuceniu płatności.

Cała procedura zajmuje zaledwie kilkanaście sekund. Jeszcze szybciej płatność przebiega, gdy klient wybierze opcję zbliżeniową.

Ponieważ to właśnie małe i średnie przedsiębiorstwa z reguły obawiają się kosztów użytkowania terminalu płatniczego, to Polskie ePłatności proponują możliwość pozyskania urządzenia w ramach programu Polska Bezgotówkowa. Co zyskuje przedsiębiorca prowadzący salon fryzjerski? Darmowy terminal płatniczy w salonie fryzjerskim na 12 miesięcy. W czasie trwania umowy właściciel firmy nie zapłaci ani za korzystanie z urządzenia, ani prowizji. Nie trzeba też obawiać się zobowiązania – po roku można zrezygnować z umowy.

Zamowterminal - Poradniki

Skontaktujemy się z Tobą jak najszybciej

Klikając w przycisk „Zamów rozmowę” oświadczam, że zapoznałem się z polityką prywatności i informacją o Administratorze danych

Chcę porozmawiać z Doradcą

Chcę porozmawiać z Doradcą - Modal

Chcę poznać ofertę

Chcę poznać ofertę